Thursday, August 12, 2010

S.E.L.A.M.A.T B.E.R.P.U.A.S.A.

salam...

hari kedua dalam bulan RAMADHAN...
28 hari lagi nak raya...


confirm semua orang pun ade menu istimewa kalau tak pun makanan yang wajib kene ade mase berbuka puasa...nak tu..nak ni..kalau pegi bazar confirm rm5 xcukup...hahaaaa...
bile cerita pasal bulan puasa...semua org mesti teringat zaman dulu2...mase kecik2..masa budak2 puasa...zaman dulu dulu punya puase..dulu dulu punye hari raye...
semua la dulu dulu....smlm 1st day puasa..so amalina(anak buah aku no 5)..umur 7 thun..darjah 1..terus tido lpas berbuka..time buka x makan nasi pn..bgun tido pkul 10,terus mintak nasi..haha..byk lak tu makan...mcm2 la bdak..lain plak amin(anak no 4)..time buka la semua die makan...semua bende nak telan.telan...

itu br 1st day punye puase...jgn kate bdak2...aku pnye makanan pn byk...ikn pari asm pedas,aym goreng,ayam percik, berjenis2 kuih2...udang masak kari...same je la tua ke bdak kecik ke...kalau macam ni macam mane nak diet..mcm mne nak kurus...



banyak benda yang nak buat mase bulan puasa antaranya nak pegi solat terawih sekerap mungkin...kalau boleh dan kalau sempat...sbb before2 ni jarang dapat pegi...

lagi..mesti la kerja2 yang tertangguh tu kene siapkan..baru la bole rayaa...hHahaa..

lagi satu...nak diet+nak kurus...mesti..wajib...insyaallah....





semoga kita semua dilimpahkan rahmat-Nya di bulan ramadhan yang mulia ini...

1 comments:

hang_pulon said...

ain, nak diet+nak kurus tu aku sokong..

Post a Comment